Vyhodnotenie dotazníka spokojnosti prijímateľov SS so stravovaním r. 2022
Denne sa v kuchyni pripravujú raňajky, desiata, obed, olovrant, večera a pre diabetikov aj druhá večera. Stravovanie sa snažíme poskytovať so zásadami zdravej výživy, a tiež s prihliadnutím na zdravotný stav našich prijímateľov a podľa určených stravných jednotiek. Prijímatelia sociálnej služby majú možnosť odoberať racionálnu, šetriacu, diabetickú stravu a ich kombinácie, podľa odporúčania lekára. Kvalita stravovania patrí k dôležitým oblastiam poskytovaných služieb, preto jej venujeme dostatočnú pozornosť.
Inšpirovaní citátom „Koľko ľudí, toľko chutí“ sme v mesiaci apríl 2022 vykonali prieskum spokojnosti so stravou v našom zariadení. Dotazníky sme rozdali medzi prijímateľov sociálnej služby a vrátilo sa nám z nich 92.
Touto cestou by som sa chcela poďakovať všetkým, ktorí sa na realizácii prieskumu spolupodieľali a verím, že informácie, ktoré sme získali, zvýšia kvalitu našich služieb.
V oblasti kvality stravy naše otázky smerovali, či sú prijímatelia spokojní s chuťou podávaných jedál, pestrosťou podávaných jedál, veľkosťou porcie, teplotou stravy. Celkove môžeme konštatovať, že s veľkosťou porcií, pestrosťou stravy a chuťou podávanej stravy sú naši prijímatelia vo veľkom počte spokojní. No musíme priznať, že určitý počet prijímateľov by bolo rado, keby boli porcie väčšie a chutnejšie. Žiaľ, veľkosť porcie nevieme ovplyvniť, nakoľko porcie sú normované podľa receptúr. Na porovnanie veľkosti porcie máme v jedálni vyložené vzorové porcie, s ktorými si môžu naši prijímatelia porovnať svoju porciu podanej stravy. Podľa vyjadrenia respondentov je strava dostatočne teplá. Pre imobilných prijímateľov dostatočnú teplotu podávanej stravy zabezpečujeme pomocou termoboxov.
Pre nás je veľmi dôležité, aby strava, ktorú podávame našim prijímateľom bola nie len chutná, ale i pestrá, čo sa nám podľa vyjadrenia respondentov aj darí. Veľký podiel na spokojnosti podávanej stravy, na jej pestrosti má i stravovacia komisia, ktorej členmi sú zástupcovia našich prijímateľov sociálnej služby, ale tiež rôzne aktivity, ktoré pravidelne poriadame, napr. Týždeň slovenskej kuchyne, Týždeň medzinárodnej kuchyne. Týždeň regionálnej kuchyne a iné.
Aj keď nie všetci opýtaní boli spokojní so stravou v našom zariadení, môžeme konštatovať, že výsledok bol pre nás priaznivý. Chyby odstránime a veríme, že ďalší prieskum spokojnosti bude zas o niečo lepší.
Mgr. Gabriela Lukáčová
riaditeľka CSS - BYSTRIČAN